söndag 12 januari 2014

I tid eller i otid?




Julpyntningen blev sen på grund av tapetseringen å när jag väl julpyntade upptäckte jag bristen på juldukar! Några dar före jul sorterade jag en tidningshög och i den fanns Knittingrooms katalog och i den fanns ju juldukarna! Dan före julafton beställde jag mönster och garn? Är man sent eller tidigt ute då?




 Sent kändes det som men häromdagen läste jag på ett mjölkpaket (det var ingen gammal mjölk!) att julen närmar sig med stormsteg. Jag måste alltså skynda mig! Att sen upptäcka att jag inte har rätt virknål var en stor besvikelse!

10 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Jag ser det som om du är tidigt ute och vilka fina dukar du till jul i år :-)
Ha en fortsatt skön söndag!!!

AnJa sa...

Apselut tidigt ute :-). Annars kan du komma på min loppis och köpa juldukar ;-). Jag har aldrig virkat en duk, men om jag börjar nu KAN den möjligen vara stor som en tvättlapp julen 14.Här har vi suttit insnöade och jag har njutit av skidskytte (om man bortser från svenskarnas resultat)

Cecilia sa...

Härligt att vara ute i god tid! Och snö har ni fått, ser jag! :-D Men det kommer nog annan snö till jul, får vi hoppas och tro!

Mia sa...

Dte känns väl kanske inte helt rätt med julduksvirkning i midsommar så nu är väl en bra tid. Och nu vet du ju också var du saknade dukar. Ganska smart faktiskt tycker jag, borde göra det samma men jag har planer om ett överkast igen..
Kök alltså, det blir kul men är nog det värsta rummet att ha oordning i medans man renoverar. Hoppas du snart kommer i mål :)

Rosenvante sa...

Haha, man kan inte annat än skratta.ja inte åt dig utan åt mejeriet som gjort den där missen.
Annars är det väl bra att du är ute i god tid bara du nu hittar virknål och inte låter det ligga framemot jul och hamnar i tidsnöd.

Maritas Maskor sa...

Efter den texten på mjölkpaketet, så kan du väl bara vara tidigt ute! :)
Färgen ser jättemaffig ut, så jag hoppas att du snart får tag på en virknål också. Innan lusten försvinner, menar jag :)

Pysselfarmor sa...

Vi läser julrim på våra mjölkpaket nu
;-)

Sunna sa...

men så fint det blir den här julen med nya dukar..

heidi sa...

klart att du är tidigt ute:)

Mmatilda sa...

Norrmejerier hade helt klart trott att det skulle gå åt fler mjölkpaket under julen, men vi har väl allihop ätit för lite gröt och för mycket annat, så julmjölkpaketen har räckt ända till nu. Om vi inte börjar äta gröt nu så får vi julmjölk ända fram till påsk!