söndag 24 november 2013

Fyra små sockar!

Så var sockarna stickade och hopsydda! Väldigt enkla att sticka, inga maskor att plocka upp, perfekta för dem som tycker att hälsteg är svårt och krångligt. Lite knepigt att få sömmen fin utan knölar! Har fått veta att modellen finns i en bok som heter Hönsestrik! För mig blir det fler par!
Jag som sagt att här uppe har vi inte så hemska stormar fick äta upp det förra helgen! Vaknade på söndagmorgon utan ström, vatten och med mobilnätet utslaget! Nio träd nedanför lagårn hade blåst ut. Vi fick igen strömmen på eftermiddagen, inlandet var mera drabbat! Alltså det kan storma här också!

7 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Oj vad gulligt!
Ska man sticka till tvillingar kan man få såväl second som third och fourth sock syndrome...
Hoppas du får en härlig söndag! Här skiner solen, men det är väldigt kallt i vinden.

Rosenvante sa...

Tur de är små ännu så det går fort när du måste göra två av allt. :)
Jag sa till Stempen när det stormade uppe vid er att så har vi det jämt här känns det som. Nu vet du hur vi brukar ha det här på ön. Jobbigt är det när strömmen går, man är ju så beroende av den hela tiden.
Just nu saknar jag att få ordning på allt, men det lär dröja några veckor, men vi är på god väg. I morgon kommer målaren och börjar. Jag vet vad jag har att göra sen efter det, slipdamm är fint och hittar in överallt eller hur?
Nu ska jag titta på skidskytte

Unknown sa...

Här nere varnade man väldigt för en storm för ett par veckor sedan. Vi blev till och med hem skickade. Blev det då så hemskt? Nej!! Ovädret hade klingat av och dessutom drog det mera väster ut.
vilka fiffiga sockra du stickat till dina små troll.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia sa...

Usch så stormigt, det är inte kul, specielt inte utan vatten.
Hos dig har jag dubbelsyn varje gång, så söta sockorna ser ut :)

Mmatilda sa...

Det blev visst inte bara nummer två, det blev en tredje och en fjärde också! Så duktig du är. Vi (OK mest Jägarn) har varit och kollat våran skog och visst har det trillat omkull några träd här och där, verkligen tur att det inte vart så illa som i inlandet.

Sunna sa...

så bedårande söta, ha en fin advent