söndag 29 september 2013

Nya vantar!

Testar ytterligare ett mönster ur Gudruns vantbok. Nu testar jag en annan uppläggning som jag fick tips om påstockcafeet. Man lägger upp allt på en sticka och sedan stickar man tillbaka och över på fyra stickor eftersom. Det lilla glep som blir syr man ihop när man fäster tråden. Vad jag inte tänkte på var att eftersom man stickar tillbaka blev ju mitt första varv rätt istället för avigt. Gör om gör rätt! :) 
Idag lyser solen, det var länge sen sist, man blir genast piggare och gladare!

8 kommentarer:

fale artut sa...

Men vet du, det blir en fin effekt av de aviga maskorna så det gör ingenting! Bra tips! Kram!

Rosenvante sa...

Det var nått nytt. Blir kanten snyggare eller vad är effekten av den uppläggningen. Du vet jag som stickar mycket vantar suger ju åt mig allt som gör det bättre.

nattugglan sa...

så gör jag jämnt då jag börjar på en vante/socka-...inte gör det nått om det är lite avigt där i början.Ser så mysigt ut på stick-cafe...

AnJa sa...

Jag brukar sticka några varv först på två stickor för det är enklare att dela upp på fyra när arbetet är lite längre. Sedan syr jag ihop i efterhand. Nu har jag börjat sortera bland våra garnfärgningsgrejor. Vad gör vi av allt??? :-)

Maritas Maskor sa...

Det är alltid kul att testa något nytt!
Och varma vantar börjar var något att ta till snart. Såg att de varit och satt upp snöstakar igen utmed vägen.
Hoppas det dröjer lite... :)

Mmatilda sa...

Visst är det roligt att lära sig nya saker, det är nästan det som är vitsen med alltihopa. Man får väl se vantarna så småningom hoppas jag.

heidi sa...

så brukar jag också göra, och jag gör det också när jag skall sticka sockor, det gör det hela så mycket enklare:)

och visst är det roligt när man får lära sig nya saker, så att man känner att man utvecklas:)

Mia sa...

enkelt och genialt, ibland behöver man lära sig nya tips. ska göra det nästa gång :)