måndag 12 november 2012

Frånvarande

 Ja jag är lite frånvarande på nätet nu, Jag har börjat på min nya arbetsplats där allt är nytt! Det bara surrar i mitt huvud och så mycke energi för annat finns inte!
Men jag stickar småsockar till Elliot och Noel. Standardsockar med resår hela vägen på ovansidan i svart Fabel. Försöker ju sticka ur mitt garnlager men sticka i svart den här årstiden är ingen höjdare! Mina mönsterstickade vantar har hamnat på sidan för tvillingarna kommer ju i första hand! :)

Middagen idag blev en höjdare! Såg ett recept på Mias blogg som såg så gott ut! Tack Mia för receptet det var jättegott!

7 kommentarer:

heidi sa...

sockarna ser fina ut - fastän dom är svarta:) och middagen ser också god ut:)

hoppas att allt går bra på den nya arbetsplatsen! att du och dom andra som jobbar där trivs med varandra!

Mia sa...

Småstick är nog det det blir mest av här också, det och spinning (rogivande..)Byta jobb är en påkänning, har kanske sagt att jag också är på gång. Nu ska jag visst flytta den 1.12... Ska lova att det går åt mycket energi på sånt.
Vad glad jag är att du gillade middagen. Din ser mycket godare ut med grönsakerna :)

Maritas Maskor sa...

Hej!
Kul att höra ifrån dig!
Jag förstår att det tar både tid och ork med nytt jobb. Sen är man ju inte som piggast i novembermörkret precis...
Jag har också svårt att få tummen ur med bloggandet...
Vi får ge oss lite tid nu, så kommer nog både ork och tid tillbaka sen ska du se :)
kram och ha det så bra!!

Pysselfarmor sa...

ja svart är helt hopplöst i detta mörker...testade att virka vantar, mina första, i svart garn huvva skulle allt ha valt vitt!

Hoppas du trivs på nya jobbet.

nattugglan sa...

Sockorna ser ju bra ut..o är säkert varma.. Nu idag på kursen så började vi på ugglesockor..det är ju flätor o sen en pärla till ögon..Maten såg oxå god ut.. ha det bra!

Mmatilda sa...

Jag vet hur energikrävande det är när man är på nytt ställe, hoppas det börjar kännas lugnare efter ett tag. Svart är himla svårt för mig också numera, jag brukar ställa mig direkt under arbetslampan! Så envis är man ju att man kan inte låta bli det ändå!

Anonym sa...

Har köpt en liten bordslampa lampa på Ikea som heter Jansjö (99 kr). Den har ledad arm som gör att man kan rikta ljuset på jobbet. Håller på att sticka i mörkt garn, går lätt. Det är en LED lampa, stor som en femkrona.