söndag 23 september 2012

Hmmmmm

 Först nytt garn till ponchon, nysta, nysta för att få börja, ni vet när det kliar så där i fingrarna att få börja också har jag inga 6:ans spetsar till i min HArmonywood-samling! Besvikelsen total får vänta till på tisdag då jag ska till stan, får investera då!

Men nåt positivt, istället stickade jag mannens sockar klart, alltid nåt!  Garnlagret krympte en del.

Sen tog jag fram vantarna, inte så mycke kvar och vad upptäcker jag, jo två högervantar, bara att frogga! det går inte riktigt min väg nu!
Men ikväll är det syjunta, får ta nya tag då!

8 kommentarer:

Fiff sa...

De är ju så ljuvliga de där vantarna! Me like blommor!

Otaliga projekt sa...

Åh nej, åh nej! Det är ju lätt att tröttna lite på sig själv i dom stunderna.

Själv slog jag mig för pannan när jag läste ditt tips att jag också borde lagt i tidningspapper från mig. Men men.... Kanske nästa gång.

Mmatilda sa...

Vantarna är ju helt underbara, lite jobbigt bara att måsta göra om dom flera gånger...

Maritas Maskor sa...

Jaa, visst fattar jag hur laddad du var för att få lägga upp till en ny stickning. Och så himla trist med stickbristen!
Men nu när det ändå var så, så blir man ju lite nöjd att bli klar med andra projekt och minska i lagret
Så typiskt att du hade gjort 2 högervantar! Tänk att man kan göra det felet hur många gånger som helst! Att man liksom aldrig lär sig!
Hoppas att du snart får tag på 6orna så att du får sätta igång!!

/ :)

Pysselfarmor sa...

Tror det går en sock-feber i bloggvärlden nu....det där var en häftig randning!

nu har jag levererat sockorna till sonen + hans barn...mamman/frun beställde också ett par liksom min äldste son och hans familj....jag är riktigt i sockträsket nu!!!

attans två höger...kan du inte göra två par i stället ?
;-)

Inger sa...

Det är tur man har något annat att ta till när stickor saknas till det tänkta.

Mia sa...

Så typiskt med två lika tummar, du kan ju sticka ett par till med bara vänster :)

AnJa sa...

Tycker åxå du ska göra två och sälja ett par ... till lilla mej.. :-) Snygga sockar! Hoppas inte Gubben ser dem då blir han avundsjuk!