lördag 30 juni 2012

Angående pläden

 Fick frågor om garnet i pläden jag stickar. Det är Plädgarn från Färila Hantverk finns HÄR! Man köper ett nystan och stickar så långt garnet räcker och vips har man en pläd! Det  är ett akrylgarn med små öglor som gör att maskorna inte syns. Den här var ett tag sedan den var klar och är i färgen plommonlila men just nu ligger den i husvagn så jag har sökt igen kort på den i "arkivet". Den skär sig gräsligt mot klädseln i husvagnen och när den gråa är klar så ska den dit istället.
I kväll ska jag packa ner en pläd. Vi ska på "Gardenparty",  det är 11 grader varmt och regnet öser ner!

8 kommentarer:

Sunna sa...

Ha det så kul på gardenparty

Sanne sa...

Vilket häftigt garn! Det måste jag titta närmare på. Fellowship! The shawl hette den KAL jag var med på, finns på ravelry.

AnJa sa...

Perfekt väder för garden party. Vi har varit på auktion i ösregnet. Perfekt väder för auktion. Så lite folk och så billigt allt blev. Tyvärr avbröt auktionisten efter 1 timme på grund av det. Suck..... Fanns många fler fynd att göra! Ha det så trevligt i kväll!

Cecilia sa...

Skönt med sådan stickning, bara att hålla på, liksom!

(Du var ju en hejare på att spinna?! Det blir liksom bättre och bättre, bara att hålla på!)

Rosenvante sa...

Vi fick inget regn eller åska utan en helt otrolig skön sommardag. Hoppas du får lite värme uppe vid dig snart också.

Mmatilda sa...

Jag tycker det gick över förväntan att hålla värmen inne i tältet. Men så hade jag både långkalsonger och jeans under klänningen och dubbla koftor ovanpå!

Pysselfarmor sa...

burrr så kallt det ska vara där i fjällen där jag har gården - räcker ingen pläd där får väl bli "tjockjacka" :-))

härlig färg på garnet!

Pysselfarmor sa...

du är då för rar med din kommentar hos mig..huvvaligen det är mycke' jag inte kan!
bl.a. väva, karda ull och spinna, knyppla och säkert hundra grejer till minst!