lördag 12 maj 2012

Juntaavslutning

 Igår hade vi juntaavslutning. Alltid lika kul och spännande! Vi gör som ett knytkalas som resulterar i en sex-rättersmiddag. Som vanligt kommer jag bara ihåg att fota förrätterna! Mmatilda hade en räkcoctail med vitlöksbröd, på bilden har ännu inte romsåsen kommit på. Gott? Om!

Sedan var det M som hade minisparris inlindad i parmaskinka på en bädd av vitlöksmarinerade tomater på ett rostat bröd. Gott? Om! Sen var det  kycklinggryta och marinerad fläskfile till huvudrätt och pannacottor till efterrätt. Det är få gånger man är så mätt som efter en sån här juntamiddag enda som är synd är att det inte blir nån junta föränn i höst, nu är det sommarlov!

6 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Åh vad gott det ser ut. MUMS.

Otaliga projekt sa...

Det både ser och låter gott ut. Framförallt är det där en riktigt bra idé med knytis.

Mmatilda sa...

Att du hann med att fota, det märkte jag inte ens! Jag kan tala om för alla andra att en viss Miastickar bidragit med en god sallad med fetaost i och gott vitlöksbröd. Ja det blev visst vitlök till det mesta den här gången, en riktig vitlöksmiddag. Efterrätterna var utan i alla fall.

AnJa sa...

Jag älskar vitlök och sitter här och dreglar över bilderna :-) Vad skönt att du säger att sommaren är på G. Det har jag inte märkt...

Lilli sa...

Ojojoj, vad gott och smaskigt det låter och ser ut! Trevligt med ett sånt juntagäng. Det hade varit kul om det funnits på nåbart avstånd här. Men nätet och bloggar finns ju....Kul att läsa mera om dig i tidigare inlägg :)Ha en skön helg!

Pysselfarmor sa...

men oooooooo den här juntan vill jag vara med i ;-)))