torsdag 8 december 2011

Stickcafe!

Ja nu har jag för första gången i mitt liv varit på stickcafe! Jag och Anja möttes där (utan henne hade jag inte vågat!) och gick in. Jag som inte trodde jag skulle känna nån mer än Anja sprang först på två gamla jobbarkompisar och sen visade det sig att Pompes uppfödare också fanns där! En av mina gamla arbetskamrater kan tvåändssticka så jag började prata med henne om det och intresse fanns även hos fler så kanske det blir en kurs efter jul! Sumerar kvllen som mycket lyckad! Får tacka Anja som fick mig att våga fara dit!

9 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Jösses vad roligt att träffa så många vänner. Nästa gång går det lättare.
Kram Hoffmansdesign

Pysselfarmor sa...

Men så roligt och du ser vad mycket skojsigt det gav....och kurs i tvåändsstickning!

Sunna sa...

åh vilken himla tur du gick, förstår precis ditt velande. hade världens ångest över om jag skulle våga åka på stickhelgen men är så himla glad att jag tog steget

AnJa sa...

Haha, utan dig hade ju inte JAG vågat mig dit :-) Jag tvingade mig att fråga grannen om hon skulle hänga med ifall du skulle få förhinder. Sen följde ju även den andra grannen med. Pompes mormor :-) Ja det var jättetrevligt med stickcafé!!!

Otaliga projekt sa...

Det lät som en riktigt bra kväll. Jag önskar att det fanns något stickcafé i närheten av där vi bor. Men icke. Å andra sidan är jag inte sämre än att jag kanske kan dra igång ett själv....

Astrid sa...

Det låter så trevligt med stickcafé. Speciellt om man går tillsammans flera.
Inte tänkte jag på att slikegarn är halkigt. Undrar om det hjälper med trästickor, annars vete hunnan hur det ska gå.

Rosenvante sa...

Aha, du är lika feg som jag då. :)
Jag vet att det varit några här men jag har inte vågat mig dit själv heller. Men jag har ju ingen ledsagare som du. :)
Mysigt verkar det ju varit och nu blir det väl flera antar jag.

Cecilia sa...

Kul att ni kom iväg!

Maritas Maskor sa...

Kul att ni kom iväg, för det är väl nästan alltid så, att man sätter upp de största hindren själv...
Jag och en kompis har också nästa precis börjat gå på stickcafé där vi bor. Det är ju himla kul att få sticka ihop med några ibland :)
Hoppas att maten smakade bra :) ?