fredag 29 juli 2011

Tllbaka i lunken på jobbet igen!

Två veckor jobbade efter semestern och nu har jag min första ledighelg, härligt! Jag jobbar egentligen för att uppskatta att vara ledig, jobbar man inte uppskattar man inte ledigheten riktigt heller, åtminstone inte jag. Nu har jag kommit igång med jobbarstickningen igen. En sjal i Kid silk som bara flyter på, inget måttband inget mönster behövs bara att ta med. JAg stickar den till en kompis som målar tavlor till mig, bra arbetsbyte tycker jag!
Ha en trevlig helg allihop!

6 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Oj, har du redan hunnit jobba två...?
Jag börjar på måndag och det känns så där måste jag säga.... Även om jag hunnit mycket på semestern, är det så mycket kvar jag skulle vilja ha tid med också...
Men, men, som du säger, det skulle säkert kännas konstigt att inte gå till jobbet också :)
Fin sjal hon får byteskompisen!

Astrid sa...

Din Kid silksjal ser väldigt mjuk och fin ut. Måste nog prova det garnet nån gång..
Vad bra med byteskompis så där.
Jag visar dottern varje gång hon kommer hem och frågar om det inte är nåt hon behöver av det stickade. I förra veckan tog hon med en sjal :D

AnJa sa...

Den ser härlig ut! Idag ska vi skjutsa till Lule Flygplats så då blir det kanske några varv på en sjal jag håller på att VIRKA. Jo, du läste rätt... virka...

Sunna sa...

har en vecka kvar sen är det dags för mig, men i år känns det helt ok att börja igen, saknar ju solen här

Pysselfarmor sa...

Den blir fin den...hmmm jag jobbar för att jag måste ha en lön/pengar till hyra och mat skulle sluta tvärt om jag kunde ekonomiskt....

Call design sa...

Ett mycket bra bytesaffär!
Oj och usch, det är tufft att börja arbeta efter en ledighet. Jag hoppas att du överlever, själv börjar jag jobba om en vecka. Lever i total förnekelse över det faktum.

Ha det så gott kramar