onsdag 1 juni 2011

Än är inte hela bottniabanan klar. Den går från Umeå till Sundsvall och är en helt ny järnväg men de har börjat köra mellan Umeå och Ö-vik. Det står tillochmed på tåget: Tjuvstart 2010! Det är första gången jag åker den sträckan annars så är det buss till SUndsvall och tåg resten av vägen.
Allt gick bra utom lite förvirring på centraltstationen i Stockholm där jag inte hittade igen tåget jag skulle med på tavlorna. TIllslut fattade jag att tåget jag skulle med inte skulle till Göteborg utan till Uddelvalla. Sen var det förseningar och de bytte spår och sen kom ett "pendeltåg" och inte det X-2000 vi skulle åka med så ingen vågade gå på tåget. Undrar om alla som skulle med kom med för en del verkade inte uppmärksamma att de bytte spår. JAg kom dock lyckligt fram till Vänersborg 40 minuter försenad.
Alltid ska det ju bli någonting när man far, den här gången hittade jag inte sjalstickningen när jag skulle åka, undrar om den ligger kvar på jobbet så det blev några andra stickningar jag packad ener som ble vstickat på. Blev faktiskt inte så mycke stickad. Hade trevligt sällskap på flera av sträckorna.
Idag jobbar dottern och sambon så jag har fått en karta så jag inte ska cykla vilse. Jag har absolut noll lokalsinne och skulle kunna gå vilse på mammas gata!

7 kommentarer:

Metta sa...

Mia!
På min blogg hittar du något till dig! Ha en bra dag!

BiZen sa...

Vilken tur att du kom fram och ha nu en jättefin helg med sol och glädje! Kram! //BiZen

Rosenvante sa...

Vilken tur att du trots dåligt lokalsinne hittade igen rätta tåget och kom fram.
Virra inte bort dig därnere nu och njut så mycket du kan nu medans du är på sydligare breddgrader.
Kram

Pysselfarmor sa...

Ja tänk jag tror det är inga tåg alls som håller tiden...tur att du hade ögonen med dig ;-)

Men du det finns väl garnaffärer du kan cykla till?

Ha det skönt nu i Uddevalla!

Mmatilda sa...

Håll hårt i kartan då och akta dej för skräcklan!

AnJa sa...

Ring 118100 om du kommer bort! Eller ring mej så googlar jag fram var du är och irrar :-)

nattugglan sa...

Ja jag ha sett att de "håller på " med järnvägen då vi ha bilat ner till Docksta o dottern som bor där..skulle va kul att åka den streckan nångång..men att komma sej från hamnen kan va värre då ingen buss går mera bara taxi o det blir för dyrt.Du skall inte irra bort dej.. hihi..