lördag 28 maj 2011

Magic loop

Nu har jag gjort hälsteget på sockarna jag stickar med magic loop. Jag var så stolt över att jag kom på hur man lägge upp den andra socken utan att anävnda en hjälpsticka. Stärkt av det tänkte jag att jag skulle klara hälsteget också men...... tänkte fel och fick ta till en hjälpsticka. Nu ska de ner i stickväskan som ska med på resan, bra tågstickning!
Ser att många har problem med blogger nu. Tur att det ialla fall går göra inlägg med "gammdatorn"!
Nu är det städning som gäller i det här huset!

Ha en trevlig helg!

8 kommentarer:

4U2 sa...

Och jag började sticka en barn tröja (bebis) för den skulle vara så enkel ... men jag borde läst hela beskrivningen först! ;)

Mmatilda sa...

Sticka sockar verkar besvärligt hur man än gör, tur man har en gammal mamma som kan och gärna gör det!

Rät&Avig sa...

Magic Loop är verkligen användbart.
Ju fler gånger jag testar desto mer gillar jag tekniken.
Trevlig resa!
/Ann-Britt

Cecilia sa...

För mig tog det ett tag innan jag trivdes med magic loop...och nu kan jag inte tänka mig något annat!

Pysselfarmor sa...

Aha Mia du ska också ut och resa! Jag fick kontakt med omvärlden från min plats...fick koppla in mig där vi hyr rum och surfa gratis. Har ingen lust att använda mobilt bredband från annat land...blir ju dyrt!
Tack för önskning om trevlig resa hos mig och jag önskar dig detsamma. Avslöjar snart var jag är ;-)

Rosenvante sa...

Alltså, nån gång måste jag ju bara lära mig det där också. Kanske drar jag på det eftersom jag har nått konstigt motstånd till att sticka strumpor.

Call design sa...

Magic Loop är verkligen en magisk stickteknik, den har jag tagit till mitt hjärta!
kramar

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Duktigt att du klarar det, jag har fått det visat för mig men jag fixar det inte:/