lördag 23 april 2011

Vilken fantastisk dag!

Trots att det är en hel del snö kvar på gården har jag legat ute i bikini! Den 23 april! Tror jag nån gång solat till 1 maj men inte i april. Det var så varmt att jag kunde gå runt på gården och pyssla i bikini, fattar inte att det är sant att det kan vara sådan här dagar nu.


Marken som tinar fram är grå och trist, utan ljus så länge så finns ingen färg kvar, det är som lite tråkig tid till det börjar grönska.


Det enda som blommar hät än är krokusarna!


Jag satt ute och stickade en stund också i solen, ljuvligt men det blev nästan varmt i lähörnan.


Pompe njuter och kisar mot solen!

Igår var döttrarna och en sambo hem och vi grillade och åt middag ute trots att klockan var runt sex var det fortfarande tillräckligt varmt!

Hurra för solen!

6 kommentarer:

Sunna sa...

Ha en underbar påskhelg

Anna sa...

Bikini-varmt har vi väl inte riktigt här. Fast om vi hade nån varm vrå så kanske... Påskmiddag på balkongen blir det i alla fall! Hoppas resten av din påskhelg fortsätter lika härligt!

Pysselfarmor sa...

Visst är det helt fantastikst....och tänk även här uppe i fjällen är det "hett"....vi har varit ute hela dagen på gården och nu är vi illröda i fejset....stängde av all värme i huset och hade öppen dörr...det har jag aldrig varit med om en påsk!!! Helt makalöst otroligt att gå här i linne och ändå svettas!

ha en fortsatt skön underbar påsk!

Rosenvante sa...

Vet du, när jag såg lilla bilden på min blogg trodde jag det var en isbjörnsfäll som låg utslängd. Men det var ju snö bara.
Vi har haft så varmt här också, både i torsdags och idag. Men kläderna får nog vara på ett tag till tror jag. Grillade gjorde vi också igår och så gott det var, fast vi satt inne o åt.
Ha nu en fortsatt skön helg.

AnJa sa...

Kanske inte bikini, men med linne satt jag ute i solen ett bra tag idag. Sedan har vi ätit påskbord med mina tre grabbar. Hoppas det blir mer sådana här dagar!!!

Rät&Avig sa...

Härliga bilder!
Och visst är det skönt när det blir varmare och solen kommer fram.
Nu finns det hopp!
/Ann-Britt