onsdag 13 oktober 2010

Vilken tur jag hade!

Igår ringde en av mina juntavänner. Hon hade varit till Umeå och då varit snäll och köpt mera garn till min sjal i Delight. Det var det sista nystanet de hade så nu kan jag sticka vidare. Garnet är ju melerat och det är ett annat färgbad så jag tänkte lägga det nya mitt i sjalen så blir det eventuellt lie ljusare eller mörkare där och "ändarana" är i samma färg.
Nu ska jag röja en sväng, äldsta dottern som bor i södra Sverige är hemma i Skellefteå hos sin pojkvän och de och den andra dottern kommer på middag. Det ska bli Porterstek och jättetrevligt!

4 kommentarer:

Metta sa...

Vilken tur att du fick tag på mer garn. Det är så trist när det inte räcker.

Låter jättegott med Porterstek. Ha en trevlig kväll!

Filimarans Funderingar sa...

Det är är tur att det finns hyggliga garnkompisar somm förstår vad man behöver. Ha det gott

Hoffmans Design sa...

Detgarnet e så snyggt i sina alla färger. Har inte hunnit prova att sticka i det ännu.
Ha det. Blev hungrig av att du sa porterstek

AnJa sa...

Sjalen ser härligt mjuk ut! Hoppas ni hade det riktigt trevligt i går kväll :-) I dag tror jag vi undviker att gå utanför dörren. Fy för den lede vilket j...a väder!