söndag 24 oktober 2010

Veckans UFO (V.42)

Nu blev ett UFO klart och jag har en stickning mindre på stickorna! Det är min röda sjal i bouclegarn. Garnet är inhandlat på kyrkmarknaden av Katarina Roos som också färgat garnet. Mönstret följde med garnet och stickor nr 15 . Den är likadan som min gröna sjal, man knyter den bakom ryggen.

Imorse vaknade jag fem av mannens väckare. Han sa han skulle ut och jaga räv efter algårn. Jag hörde aldrig när han kom in och hämtade hundarna, jag sov och jag sov och jag sov. Vaknade och det var alldeles ljust ute, tittade på klockan, den var 10!

11 kommentarer:

Sunna sa...

vilken vacker bild med det röda mot stenen, skönt med sovmorgon, du behövde ju säkert det

Rosenvante sa...

Så härligt krullgit det är och det gjorde sig så fint mot stenen.
Härligt med sovmorgon, men visst blir man lite paff när man sover så länge. Själv vaknade jag vid 7,25 av Ines som ville ha närhet med sin matte. Jättemysigt faktiskt.

Fiff sa...

Vilken härlig färg!

Maria sa...

De är så fina dina sjalar! Underbar färg!Ser nästan ut som lite hallonröd.

Visst är det härligt med sovmorgon! Jag vågar inte ens säga när jag gick upp. Jag sover så länge nuförtiden. Men jag kan säga att jag precis har ätit frukost :).

Mia sa...

Då vaknade vi samtidigt. Jag gillar sovmorgonar, ska inte skryta av att vara tidigt uppe om jag inte ska på jobb. Skönt att bli färdig med ett UFO, sjalen blev ju jättefin.

Cecilia sa...

Härligt att sova sådär! Det lyckas jag bara med på landet!
vacker sjal, gott med röd värme nu när det börjar bli kallt!

Pysselfarmor sa...

Vad fin mjukt "krullig" det här garnet verkar vara...antar att den är gosig. Färgen är också uppiggande glad!
Tack för kommentaren och vad kul att vi håller på med likadana sjalar. Ha det gott!

Filimarans Funderingar sa...

Härlig färg på sjalen, det var så fint mot den gråa stenen.

Astrid sa...

Grattis till ett färdigt UFO!
Vackert före detta UFO är det också.

Lilli sa...

Så härlig sjal och härlig färg. Mohair bouclé garn är helt ljuvligt! (det är väl mohair bouclé?) Så vackert mot den gråa stenen :) Snyggt fotat!

Sanna sa...

Fin sjal,färgen var också jättesnygg. Tycker du är flitig som tar tag i dina UFO. Önskar jag också kunde göra det ibland.

Kram