fredag 15 oktober 2010

En extra ledigdag!

Idag skulle jag ha jobbat men jag har suttit på ledig tid och lagt om schemat en del på jobbet så som ersättning får jag vara ledig idag, skönt! Hade tänkt ägna hela dagen åt stickning men..... mannen kom på vi skulle koka köttsoppa. Det är ganska tidsödande och sölligt. Kokas på älgben, fulla storkitteln. Jag ser att jag inte är nån matfotograf som Mia!

Men jag har hunnit se Bonde söker fru på daotorn och rivit upp tån på en UFO-sock jag glömt av. Den blev på tok för bred för mig så nu ska jag sticka på den lite så det blir en herr-sock och sticka en sock till.

Sen har jag börjat på en ny börs istället för den som blev tråkig, får se om denna blir bättre.

När jag var och köpte grönsakerna till soppan köpte jag lite ost, kex och vin till Idol! Kan meddela att snön ligger kvar men nu har jag vinterdäckena på!

Ha en trevlig helg!

5 kommentarer:

Helena sa...

Vad gott med en mustig höstsoppa! Bra att du har vinterdäck nu. Trevlig helg!

Monica sa...

Älgköttsoppa mmmmm vad gott!

Pysselfarmor sa...

Ja herre jisses så'n är man uppfödd på nästan ;-)

Rosenvante sa...

Hemgjord köttsoppa, mums. Det är så sällan man tar sig tid till att göra det tyvärr.
Ser att ni fått snö, brr. Blåsigt har vi också haft här. Båten till Oskarshamn blev inställd igår till förtret för mina chefer som skulle åka på älgjakt. Men jag blev av med dem ändå för det sattes in en extra färja mitt i natten i stället. Nu har blåsten avtagit men det är jättekallt och det har stänkt lite här i kväll. Hoppas det blir en fin helg vädermässigt.

Mia sa...

Din köttsoppa ser då jättegod ut. Påminner mig på att jag ska försöka dina klimp igen. Idag blev det fisksoppa här, men jag glömde kameran och den som blev så gul och fin.. Jag har helt fastnat i 'soppträsket', kanske för att det är så kallt. men snön har vi inte, ännu.. Stickning och gott framför Tv,n, vilken perfekt fredagskväll :)