tisdag 21 september 2010

Nu är det höst!

Tiden när det var ljust dygnet runt är ett minne blott, mörkret faller ganska tidigt nu. Det måste man tänka på när man ska fota inne. Det är svårt att fota och få det bra sedan det blivit mörkt ute. Den här filten är fotad nu och lampan speglar sig i bordet. Det är en filt i mitt gamla vanliga mönster som ska till stickhjälpen. Jag gillar ju såna hära meditativa stickningar som inte kräver så stor koncentration.
Har börjat längta efter skidskytte, det är så kul och spännande att se medan man stickar men jag får tills vidare nöja mig med att se Björn Ferry i Superstars på 3:an.

8 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ja, visst är det mörkt nu. I kväll hade jag reflexvästen på för första gången. Kallt, regnigt och blåsigt.

Pysselfarmor sa...

Ja det är skönt att ha en stickning där man slipper använda hjärncellerna alltför mycket. Björn Ferry ojdå det ska jag titta på - han är från Storuman - där gick jag i realskolan o så har jag gården bara 7 mil därifrån. Det blir liksom näääästan en "hemmagrabb" ;-)

Sunna sa...

idag slog mig tanken när jag tömde kameran att alla mina bloggbilder är tagna på samma ställe, fotpallen vid min stickfåtölj, nu måste jag skärpa mig. Fin filt du gjort

Lilli sa...

Filten ser härlig ut och härlig med en stickning som "går som på räls".

Astrid sa...

Det blir väldigt vackert ute på hösten. Som tröst för att det blir mörkt, liksom.
Nån kommer att bli jätteglad över den filten. Fin.
(Nej, det är inte svårt när man gått på kurs och sett tekniken :D)

Call design sa...

Hösten har verkligen kommit till oss alla, oavsett plats som vi bor på!
2 grader plus imorse när jag åkte till jobbet. Men temperaturen är inte det värsta, det är mörkret tycker jag. Samtidigt är det ju mysigt på kvällarna, med tänd lampa och lite handarbete i mina händer.

Kan också längta till skidskytte och andra vinteraktiviteter att titta på! Det är ju så grymt spännande!
Många goa hälsningar

Hoffmans Design sa...

Ja du det känns verkligen att hösten är här. Jag ville inte ta på mej strumpor men blev tvingad i måndags för att jag frös.

Carina sa...

Hej Mia! Jag stödjer Stickhjälpen också och undrar om du kan tänka dig att dela med dig av mönstret på den stickade filten i rutmönster?. Verkar vara ett bra projekt att ha framför TV:n nu på höstkvällarna.

Hälsar Carina
ullacarina@hotmail.com