lördag 31 juli 2010

Tack vare bloggen......

Tack vara att jag behövde en cykelbild till bloggen kom jag mig ut med regnställ på! Det har regnat bara med och mindre hela dagen så det var inte lockande men här är den min cykelbild. En björk som bara lever i mitten, toppen är död.

Tack vare att jag visat den på bloggen var jag ju tvungen att göra den klar men så less jag var på slutet! Inga fler mormorsrutefiltar blir det utan det blir stickade filtar hädanefter!

Nu ska filtarna packas och skickas till stickhjälpen!
(Blogger har vänt bilderna)

7 kommentarer:

Astrid sa...

Jättefin filt!
Vi såg också en annorlunda björk (i Dalarna). En med djupt flikiga blad. Har aldrig sett sån tidigare. Jag googlade och fick fram Ornäsbjörk. Men den finns tydligen både äkta och oäkta. Vilken det var vet vi inte.

Paradiset Kaos sa...

Filten blev jättefin!
Det är roligt att följa dina cykelbilder och du är duktig som ger dig ut i regn. :-)

Pysselfarmor sa...

Snygg är mormorsrutefilten!

Timeout sa...

Bra! Cykla på!

AnJa sa...

Bodde vi lite närmre varann kunde jag få hjälp med att komma igång, du verkar vara mycket bättre på det än jag... Jättefina filtar! Vi såg en filt i bara beige men rutor i olika stick (el. var det virk??) tekniker hos Ringvor i Rengård som var helläcker.

Helena sa...

Vad fina saker stickhjälpen får. Så många färger i mormorsrutorna, du är tålmodig.

Cecilia sa...

Mormorsrutefilten ser ut som jag minns min barndomsfilt, jättefin!
(Men visst är det galet tråkigt att virka ihop till slut?!)