torsdag 8 april 2010

Skidpremiär!

Det var säkert 20 år sen jag åkte skidor sist. Blev så sugen att prova så jag fick låna en jobbarkompis mammas utrustning. Vad behöver man mer än utrustning? Jo en snötäckt skogsväg,
vidare en skoterled är heller inte så dum att åka på!
Och sist en vacker sjö att titta ut över innan man vänder hemmåt.

Hur gick det då? Ja om nån hade sett mig så: Charlott Kalla i högform som susar förbi! Vad som slog mig var, känns Charlott Kallas armar som spagetti efter 3 km? Vet inte men det kanske berodde på mina allt för långa stavar. Inte kunde det bero på att mina pinnar till armar kanske inte innehåller några muskler? Kul var det iallafall!

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det var väl i sista stund du kom på den idén.
Måste varit stavlängden det beror på, nått annant kan jag inte tro.

Mia sa...

Vad kul, snack om positiv tänkning, här ligger halva norden på knä i rabatterna och skryter om snödroppar och blåsippor, och du, du tar farm skidorna, helkul :)

AnJa sa...

Ser härligt ut! Hemkommen efter en vecka i vårens tecken ser jag nu bara skitiga stooora snöhögar och en gårdsplan som ser ut som lervälling. Usch, jag tror jag sticker söderut igen....

Skräddardotter sa...

Va!? Hur kan man låta bli att åka skidor om man bor i Norrland??
Jag åker ta mej tuan skidor oftare n vad du gör! =)