onsdag 7 april 2010

Sjalen är klar!

Nu är min sjal i alpacka klar! Mönstret kommer från Carinas garn i Göteborg. Det här blir min tredje sjal i det mönstret. Tog flickorna till hjälpen att fota nu när de var hemma över påsk.
Den blev så där stor som jag ville ha den, jag är väldigt frysen av mig. Nu hoppas jag ju att våren och värmen kommer med stormsteg och att jag inte ska behöva den i vår!
Färgen är mörkt plommonlila och det gick åt fem nystan. Ska också investera i en sjalnål så man slipper knyta den!
Ska nu ta en promenad med hundarna. I eftermiddag ska jag äntligen få fara på vattengympa. Jag var ju sjuk i tre veckor och sen har jag jobbat två onsdagskvällar på raken så det är fem veckor sen sist. Så otränad jag är! Vattengympan är helt underbar för frusna jag. Trettitvå grader i vattnet!

6 kommentarer:

Call design sa...

Tänk, vad jag visste att du skulle klara det och sedan bli fast i det underbara sjallandet. Där det är fritt att sticka hur många sjalar man vill och hinner.

Just nu känner jag att det börjar klia i fingrarna att sätta igång med en ny sjal, börjat nysta så får vi se vad det blir.

Har fått två på jobbet att sticka sjalen, det är kul att se hur fin den blir i alla typer av garnern. kan bara inte misslyckar.

Hoppas att gympan var skön och att du mår som en drottning efteråt.
Många kramar

Astrid sa...

Jag blir också sugen på att sticka sjal igen när jag ser din.
Alan Dart gör bra mönster. Passformen har varit jättebra på de grejer jag har gjort. Absolut skulle jag hellre betala för dem än för de andra..

Rosenvante sa...

Lurigt med färgerna, trodde det var två olika. Gillar plommonlila så det vore nått för mig det. Sjalen är verkligen stor och det är väl skönt när du är så frusen. Men du 32 grader i vattnet!!! Det är väl inte varmt när man är frusen, jag skulle bara frysa jag, brrrrrr. Tar hellre sjalen och lindar in mig i den.

Katrina sa...

Oh vilken underbart fin sjal! :D Superfin! Känner du måhända till ngn som har lite karisma vinrött nr 14? Fattas bara lite på mössan, så tar garnet slut och färgen har utgått ur sortimentet. Typiskt!

Metta sa...

Så härlig sjalen ser ut! Verkar go att krypa in i när man känner sig frusen. Plommonlila är en av mina favoritfärger.

Visst är det skönt med vattengympa. Ingår med 30 gånger i min rehabilitering efter höftoperationen. Går en gång i veckan och det vill jag inte missa.

Mia sa...

Där gick det galet, server error, försöker igen. Fint sjal, praktiskt med nål, skönt med vattengympa o s v. Men du är en racer med stickorna :)