tisdag 27 april 2010

Pompemamman

Pompemamman det är jag! Eller matte kanske det heter. Jag blev nedröstad vad det gäller namnet. Pompe har alltid varit min mans skämt om vad en hund ska heta. Ifall ni inte vet så var Pompe Karl den tolftes hund. Så nu är jag matte till en kunglig liten hund. Just nu sover han. Man börjar fundera på om man håller på att vara för gammal för att skaffa smått..... jag har börjat hinna väldigt lite! Men en ny stickning har jag börjat på dock får jag nu se mig för vart jag slänger mina stickningar som brukar ligga både lite här och var. Pompe har små sylvassa tänder och är nyfiken på det mesta! Mer bilder kommer en annan dag!

5 kommentarer:

Anta sa...

Pompe är ett häftigt namn på hunden inte alls illa, visst är det som att skaffa småbarn igen när man har valp. Lycka till Kram

Paradiset Kaos sa...

Riktigt fint namn på en söt vovve.
Nog är det mycket pass med en valp, men vilken lycka också att se dem växa upp och bli duktiga hundar. Synd att de växer så fort bara.
Lycka till med stickning och valp!

Rosenvante sa...

Det var väl ett bra namn. Lätt att ropa också.
Passa noga var du lägger dyrgriperna nu framöver så det inte blir söndertuggat av lill prinsen.

Sunna sa...

Det är verkligen som att få bebis när man skaffar hundvalp, jag var helt slut första tiden med moses

Mia sa...

Låter som riktiga småbarnstider, måste passa på allt. Pompe var ju sött tycker jag, lätt att uttala och ropa när det behövs.