lördag 24 april 2010

Nu finns krokusar även här!

Nu äntligen har min söderrabatt tinat fram och de första krokusarna tittar upp. Ska försöka städa upp den rabatten idag.
Om man på samma fläck vänder sig om efter att ha fotat krokusarna ser det ut så här! Fortfarande mycke snö kvar. Det är strålande sol ute och då brukar jag sätta mig en stund och sticka på bron på förmiddagen men idag är vindarna direktimporterade från Nordpolen!
Fler vårtecken, hann fota två monster som kommit upp ur idet när de gled över snön på tysta monsterfötter!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, inte bara huggormar och ekorrar som finns uppe vid dig. Här finns ju "di sma unda jordi", men de kan man aldrig fota. Så vilken tur du hade som fick till ett foto på de små. Gulliga är de allt.
På min blogg finns nu nått till dig.
Trevlig lördag

Mia sa...

Vättar ja, dom finns, det är helt klart, men inte ser dom farliga ut heller..
Fokusera på söderväggen om du vill ha vår, jag försöker i varje fall att inte så på dom högar av snö som finns kvar. Krokus är härliga :)

Sunna sa...

Så underbara monster