torsdag 4 mars 2010

Babyfilt

Nu är babyfilten klar som jag sen ska skicka till Stickhjälpen. Den är stickad i Järbos Baby pascal på rundsticka 4,5. Mönstret är enkelt med 5 räta 5 aviga och 6 varv innan man byter till 5 aviga 5 räta. Sedan en kant på 5 maskor som rätstickas.
Jag har stickat mycket på den under OS. En stickning som bara flyter fram fanstastiskt avkopplande stickning!
Som synes på bilderna kikar solen in. Annars har här varit ett fasligt snöande! Man har inte behövt ha ont av vädret nu när jag ligger sjuk. Hoppas det snart vänder man blir lite less på denna hosta!

8 kommentarer:

BiZen sa...

Vilken jättesöt filt du har stickat. Visst blir det vackert med bara räta och aviga maskor.
Krya på dig, hoppas hostan snart är förbi. //BiZen

Monica Hansen sa...

Så fin:)

ÄNGLASTINA sa...

Filten kommer att värma någon gott. Krya på dej.

Rosenvante sa...

Så gullig den blev. Solen längtar jag efter, vi har bara grått jämt känns det som.
Kurera dig nu så du blir pigg snart.

Sunna sa...

Så mysig den ser ut, ska spara iden tills jag får barnbarn

Anonym sa...

Va´söt filt, du stickat undre OS.
Nu äntligen kära Du skickar jag ditt efterläängtade hemlispaket. Håll till godo. Skickar med lite viskande vårvindar. Din hemlis i söder.

Ozas Pysselverkstad sa...

Jättefin filt. En sådan måste jag nog göra till nästa bebis i bekansskapskretsen.
mvh

ÅSa

Therese sa...

Hur många maskor har du lagt upp? Supersöt!!