tisdag 15 december 2009

Klapp klapp klapp

Nu är stadsresan gjord och julklapparna köpta men det var inte det klapp klapp klapp syftade på utan garnet på bilden! Det är ett av garnerna i mitt första hemlispaket! Min hemlisvän har spunnit det själv av nåt angora och det är så sagolikt mjukt att jag kan inte sluta klappa! Tack snälla hemlisvännen för alla saker jag blev så¨glad när jag öppnade paketet! De andra fotona blev inte bra och batteriet tog slut så det ligger på laddning. Får se om jag får bättre foton imorgon så bilderna gör presenterna rättvisa!
Och vad hade virrhönan glömt köpa tror ni? En garnvinda kanske?

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så mysigt att få egethändigt spunnet garn, bra hemlis du fick.

Mia sa...

Vilken härlig gåva!! Vad ska du laga av detta ? Ser ju bara helt perfekt ut, och om det är så mjukt som det ser ut som, så är det nog lättare att övertala herren i huset att sträcka ut armarna en stund. Check med TV,n om det inte är någon sport först vettja, då går det säkert bra..

Anonym sa...

Hej igen .

Ok nu vet jag vad blocka är. Tack för tipset om länken , jag hade redan varit där. Stickar ett par strumpor därifrån just nu.
Min stickningsperiod startade under universitetsföreläsningar. Man använde sig av rundstickor för att slippa bli "utblängd" av föreläsaren.Det klirrar så av tappade stickor.
25 år senare har jag återupptaget stickandet.
AmM

Sunna sa...

Kan det vara fale garn, ser ut som hennes härvor och jag kan bara drömma om hur underbart det är, gud vad avvis jag blev

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Åh!! Va`kul att du gillade innehållet i ditt dec paket. Det är alltid skönt att veta att ens paket kommit fram, speciellt såhär i jule-tider.