söndag 22 november 2009

Linensjalen klar!

Nu är min sjal i lingarn blockad och klar! Garnet fick jag av Carina på Korvmuddens blogg i förra Hemlisbytet, mönstret kommer får boken Sticka accessoarer av Nina Sagulin.
Är det nån som har nåt tips om hur man blockar en rak kant utan att det blir lite vågigt efter nålarna?
Idag lyser solen och det har varit minusgrader inatt så lervällingen man klafsat runt i på sistone har frusit ihop. Inget spår av vår snö finns kvar. Ska passa på att ta en promenad innan jag återvänder till jobbet. Har timmar idag.

8 kommentarer:

RainyNight sa...

Hej!
Det finns s k "blocking wires" tror jag de heter. Alternativet är något kraftigt snöre - hampa eller klädstreck kanske.
Lycka till!
Liisa

MarieE sa...

Så fin den blev....och härlig färg!

Astrid sa...

Snygg!!. Jag tycker också mycket om den färgen. Man kanske kan sätta nålarna tätare om man inte vill använda kabel eller snöre när man blockar. Många många nålar blir det :D

Sunna sa...

Jag är så uselt dålig på att blocka så tyvärr har jag inga tips men jag kan beundra ditt verk, jättefin

Rosenvante sa...

Är också dålig på blockning, men beundra kan jag också. Skönt att du hade fint väder, här har det varit grått, grått och regnat småspik.

Mia sa...

Så härlig den blev när den var klar, fin till sommaren, draperad över brunbrända axlar, när du går runt i midsommarnatten med sandaler och vit klänning. Mmmmm, låter bara härligt, ikke sant ? Här är det också bara gjyttja och lervälling, vart tog den vackra, vita snön vägen.. hoppas vi får lite tillbaka av den före jul i varje fall :)

Ilkka sa...

Härlig! Jag måste nog börja använda annat garn än akryl snart... :)
Ja, Åland är underbart. Det är dock först på senare år som jag sett den skönheten. Kan ju bero på att jag inte bott där på tio år. Men nu till våren är det dags igen! Får hoppas att jag tycker det är lika vackert efter ett tag. :)

Samtal från min trädgård sa...

Blocka har jag aldrig gjort fast jag borde......Men vilken vacker sjal och boken har jag ju, så et är bara att sätta i gång!