söndag 11 oktober 2009

Sjalar!

Nu har jag fått garnet till min första trekantssjal! Det är Kid Mohair. Jag och en juntakompis ska göra ett arbetsbyte så jag ska sticka en trekantssjal till henne. Mitt livs första! Hittade ett så fint mönster hos Call Design och med hennes vägledning kunde jag beställa mönstret hos Karins Garn i Göteborg! Tack snälla ni för hjälpen!
Sen så har jag vunnit garn och mönster till en sjal hos Stickfantasi! Jag blir alltid lika förvånad och glad när jag vinner nåt, brukar inte räkna mig som en turgumma. Ska bli så spännande att få garnet och mönstret hon designat själv till!
Här uppe i norr är det ganska kallt nu men solen lyser idag, hoppas den lyser på er också!

5 kommentarer:

Call design sa...

Skall bli så kul att se hur fint garnet kommer att bli till sjalen!

fale artut sa...

Garnet ser ljuvligt ut!
Det blir nog kalasfint

Rosenvante sa...

Det garnet var väldigt fint. Sen får man gratuelera till vinsten. Kul att det är nån man vet vem det är som vinner.

Sunna sa...

Vilket underbart garn, måste bli en ljuvlig sjal

Karin Berg sa...

det blir så snygga sjalar av kid mohair, tar dock tid att sticka i tycker jag.