torsdag 29 oktober 2009

Hamlis6frågor

Nu är det nytt hemlisbyte på gång igen. Kunde inte låta bli att anmäla mig! Här kommer svaren på mina frågor.
1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag tycker om mjuka garner!

2. Vilka är dina favoritfärger?
Stickar mest i svart, grått, blått och rött. Tycker också mycke om plommonlila.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Gul och orange

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Symfoni Wood och vanliga metall är vad jag använder mest. Stickar med både strumpstickor, raka och rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat till och från sen jag var ung. Är nog en medelstickare.

6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe i alla väder!

7. Är du allergisk mot något?
Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?
Rix, mix och Lugnafavortermusik.

9. Favoritgodis?
Choklad (ljus)

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag virkar en del.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Just nu håller jag på med min första trekantssjal och det är bara så kul!

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Det har varit en trekantssjal länge men nu är jag på gång och fler ska det bli! Vackra sockar med spets, flätmönster och sånt.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, 28 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja
16. Stickar du sockor?
Ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
39
18. När fyller du år?
Augusti
19. Stickar du med pärlor?
Nej
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare

Inga kommentarer: