lördag 8 augusti 2009

Mera yemenvästar

Tre yemenvästar blev det att skicka till stickhjälpen. Men det är nog inte det sista jag stickar och skickar dit, men för den här gången. (Fotot är taget av dottern S)
Mannen undrade vart ränderna på den sista var men det vita garnet tog slut. Så det blev ju också lite mindre restgarner.
Nu är det dax att ta itu med uppochnerkoftan igen, den har fått ligga för lite annan stickning. Men jag måste frogga. Har inte kommit överens med strumpstickorna i ärmen så jag tycke rdet har blivit fult och ojämnt. Frogga frogga!

5 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Kul att fota dem på linan, och så fina de blev!

Rosenvante sa...

Så bra man ser när de var upphängda så. Undrar hur många vi får ihop. Trist att du ska behöva rimpla upp koftan, men det fixar du säkert fort och lätt.

Sunna sa...

Nu ska jag gå ner i min fåtölj och lägga upp maskor till en yemenväst, har varit inne hos dig och kollat hur du gör med rundstickan så nu kör jag, Tack för tipset

fale artut sa...

Fina västar! Trist att repa upp men man blir nöjd sedan!

emmalill sa...

Så duktig du är. Kanska borde man lära sig sticka. Man blir ju inspirerad av dina bilder.

Emmalill