lördag 4 juli 2009

Äntligen lite svalka!

Äntligen har det blivit grått ute. Det känns skönt! Dom säger att man får inte klaga på värmen men jag är ingen värmeälskare! När det bärjar gå mot tretti i skuggan och det står alldeles stilla på vår gård då trivs inte jag! Kändes riktigt skönt när jag var ute och gick och behövde jackan på mig. Jo jag ska erkänna jag brukar klaga när det bara regnar också! Skulle passa på att baka nu när det är lite svalare i köket. Gjorde muffins med rivet citronskal i. Sedan jag ställt in dem i ugnen upptäckte jag smöret som stod kvar på spisen! Jag har provsmakat dem och de har en lite svampaktig karaktär. Det blir att baka nya!
Det har gått lite frammåt med min yemenväst. Ska snart lägga in lite ränder. Jag stickar i järebros baby pascal.
Jag har en amigurumi jag ska börja montera ihop också. Det finns så mycke på nätet man skulle vilja göra men tiden räcker inte till! Trodde ju att det skulle bli jättemycke stickat på semestern men... Jo det har faktiskt blivit en hel del!

4 kommentarer:

stickkatten sa...

Ja det är faktiskt skönt med lite svalka, men här blev det lite väl kallt.
Jag stickar också en yemen väst

Rosenvante sa...

Vi hade regn på morgonen och man var så glad och trodde att nu skulle det bli svalare, nej det blev varmare. Pust och stånk.... det är för kvalmigt varm inte normal varmt som jag gillar. Inte konstigt att du glömde smöret, man blir lite degig i skallen av den här värmen. Smart att sticka på rundsticka, det ska jag göra på min nästa Yemenväst. Fast lite annat emellan bara. Ska bli kul och se vad för figur du gjort.

Rosenvante sa...

Jag tog i lite och lämnade ca 3 cm innan man övergick till rätstickningen. Tyckte det är bättre med rum att trä i ärmen och att det inte ska skava i ärmhålan.

Sunna sa...

jag har faktiskt tagit med mönster på den västen i semesterpackningen så får vi se vad det blir