lördag 27 juni 2009

Kallduschens dag!

Här är varmt så varmt! Vår gård ligger lite inne i skogen så här blåser det inte utan blir som i en gryta. Har klippt lite gräs och för att kalra det tar man på sig bikinin, ställer sig i en kall dusch och går sedan ut blöt i håret! Jag har lite svårt när det blir så här varmt!
Nu tog jag ut och fotade koftan. Härinne såg den ju blå ut men nu syns det att den är svart. Den blir då hellre stor än liten! Den är en skön meditativ stickning, passar utmärkt till ett bra korsord!
Sen tog jag ut min ena orkide och fotade. När jag köpte den hade den fyra stänglar. Nu blommar den om med en stängel men har 21 blommor på denna enda stängel! Den ä ganska mäktig! Nu ska jag ut och jaga lite ogräs och brännässlor. Hoppas solen lyser på er alla!

3 kommentarer:

fale artut sa...

Man har väl sällan blivit så lycklig för ett MOLN!
28,5 i skuggan och funderar på om Muskat är bra att sticka med? Bra pris på helylle.......
"Snico" är ordet och det passar ju bra då jag funderar på att handla reagarn........
Ta det lugnt och njut av din underbara orchidé, den måste verkligen gilla att bo hos dig!

Rosenvante sa...

Skönt att ni också fått lite värme där uppe. Här är också jättevarmt, men det blåser en del och det är skönt. Idag finns ingen ork till något pga värmen, har dock gjort lite rabarberkräm som vi njutit ute i solen. Imponerande orkide du har, jag har 11 knoppar på gång på två stänglar och det är jag stolt för.

Sunna sa...

Koftan blir ju kalas och vilken orkide, wow blir ju avundssjuk. vi har kört hö i denna värme. ingen höjdare det heller