måndag 29 juni 2009

Hantverk i sommarnatten

Jag hann sticka en bra bit på min restgarnsvante i Norge men nu måste jag få ihop slutet på mönstret. Jag har ju plottrat ihop två mönster och som det ser ut kommer vanten att bli lite för lång innan jag har fått ihop den..... Den får nog ligga till sig ett tag till....
På lördagkväll drog jag och en kompis iväg på Hantverk i sommarnatten. Vi åkte till fem olika hantverkare med ganska stor variation. Träslöjd, bokbinderi, stickat, sytt, vävt, målat, keramik m.m. Det är bara ett ställe jag besökt tidigare. Av nån konstig anledning besöker man itne det som ligger för nära.... Men vilken kul kväll, bara strosa runt och titta på allt vackert. Tack M som drog iväg mig på detta! Jag är så dålig på att ta mig för att fara någonstans men tur nog har jag kompisar som drar iväg mig!
Många visar så fina bilder från sina trädgårdar så här kommer lite nävor som börjat blomma hos mig. Denm här har jag inget namn på men den är så söt med sina små blommor p ganska höga stänglar. Har inget namn på den.
Sen en vit kaschmirnäva.
En annan näva av okänd sort.
Och till sist en blodnäva. Idag blåser lite och är inte så stekande varmt. Det är skönt ute på våran gård så nu ska jag gå ut och sätta mig och virka i trädgården ett tag!

5 kommentarer:

Astrid sa...

De blir så vackra dina vantar!

Rosenvante sa...

Ja, de är jättesnygga.
Visst är det tur att man har någon som drar iväg med en ibland. Jag är också så där hemmakär och har svårt att komma iväg. Men när jag väl gör något så är det ju så kul och man kommer hem med så mycket adrenalin och glädje.
Skulle varit kul att gå på sådan hantverks visning. Lät så trevligt.
Tur att du får lite bra väder också på din semester nu efter den trista starten du hade.

Sunna sa...

Låter som en underbar kväll

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Nävor är så fina! de går inte så bra hos mig jag har lite för tung jord.
Ha det bra hälsar Koftan

Mia stickar sa...

Jag tycker då att vi har väldigt tung jord men nävorna funkar bra här!