onsdag 20 maj 2009

Nu är dom klara!

Mina första sockar stickade med Magic loop! Känner mig stolt! Tror också att det är mina första sockar stickade efter ett mönster. Jag har ju annars ett standardmönster i huvudet jag alltid går efter. Jag har varit in till stan och shoppat idag tillsammans med dotter A. Jag fick låna hennes kamera så här ligger jag på deras säng så det är som klackarna (eller sockhälen) i taket. Fast det ser faktiskt ut som det är tårna i taket!
Här står jag på hennes massagebänk
och här fotar A dom. Garnet, rundstickan, mönstret och instruktionerna till detta kom från min Hemlige vän. Tack! Mitt nästa projekt blir nog att sticka två sockar samtidigt och från tårna och upp. Men det får vänta ett litet tag, jag köpte lite garn jag ska visa sen.
A hjälpte mig också att beställa en ny kamera på nätet men den dyker nog inte upp föränn till veckan.
Sen har jag haft tur också! Jag vann Ilkkas söta lilla figur! Jag brukar inte ha så tur i utlottningar så därför blir jag extra glad när det händer!
Och här är det utlottning på Katarinas blog!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jättefina och smäckra. Jaha klackarna i taket, där ser man hur det går till där uppe....:D.
Jag provar också mina vinstchanser varje vecka, vann 50 kr denna och det blir man ju inte rik på heller, ligger kvar till insats nästa vecka i stället, men man måste ju hoppas.
Grattis till vinsten, du ska se att när det väl börjar så kommer nog trisslotten med vinst snart också.
Trevlig kväll (helg)

Sunna sa...

Jättefina sockar, jag har också varit så sugen på magic loop

Anonym sa...

Vad fina de blev.
Bra jobbat, och inte var det väl svårt?
Har snart klurat klart på ditt sista paket. Sk abli roligt och se om du tycker om det.
Kram/ Hemlis

Karin Berg sa...

Grattis du vann checken från Polarbröd. Maila din adress till mig. Min mail står på min nystansida. Maila så fort som möjligt eftersom polarbröd behöver din adress senast den 22/5.
mvh och grattis! Karin
ps meddela på min nystansida när du har mailat.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

De sockarna ser så sköna ut. Måste också testa magic loop.
hej fr. Koftan