torsdag 14 maj 2009

Ledigdag!

Så härligt det är med en ledigdag när man inte har några tider att passa, behöver inte fara någonstans utan bara vara hemma och doliditta! Tyvärr har jag lite städning att göra men annars..... Jag har fäst de sista trådarna på min blå bomullströja så den är klar! Mönstret och garnet kommer från Creativepeople. Jag har virkat lite på min nallebruna amigurumi, promenerat med hundarna och lite annat pyssel. Har ju tänkt göra lite saker klart innan jag ger mig hän i en restgarnsblues.
Angående frivoliteter så är det en kul sak att kunna. Det ser väldigt avanserat ut och blir sirligt och fint. Men det är inte särskilt svårt sen man lärt sig grundknuten. Det är grundknuten som är problemet, jag försökte lära mig ur en bok lånad på biblan. Men inte gick det, jag förstod inte vad som var fel. Men mamma kände en tant som kunde så hon lärde mig grundknuten, knuten skall hoppa från den ena tråden till den andra.... Resten har jag lärt mig på nätet. Finns mycke mönster på engleska som inte är svåra att läsa. Mycke gör man också efter diagram, har en del japanska mönster också i min ägo! :) Så en kurs eller nån som kan visa grundknuten är inte dumt! Om man googlar på tatting hittar man mycke!
På bloggen Karins nystan finns en utlottning. Inte på garn men väl presentkort på Polarbröd! Mackor gillar jag!

3 kommentarer:

Karin Berg sa...

vad snygg tröjan blev. och jag gillar den blå färgen :-)

Rosenvante sa...

Vilken skön dag du har haft. Jag kan längta mig sjuk efter en egen ledig dag. Hade det på mitt förra jobb och det är nog det enda förutom vissa arbetskamrater jag saknar därifrån. Nu är det jobb måndag till fredag och ibland någon stund på någon helg vid behov. Härligt att du fick klart tröjan och den blev ju jättefin.

Katrina sa...

Jag ska bara tipsa om en utlottning hos mig, en Väska! :) Kolla in den! http://blogg.designkatrina.se