söndag 26 april 2009

Nu är jag på gång!

Jag kunde inte låta bli att testa, sockar med magic loop. Nu har jag till och med fått lite flyt i det. Det är så kul att prova nått nytt! Jag tror inte heller att jag stickat sockar efter mönster. Jag lärde mig sticka sockar när jag var sexton och då stickade jag många! Det mönstret har jag sen dess i huvudet och stickar alltid efter det, trista jag. Men nu blir det ändring på det! Jag följer mönstret som följde med garnet i mitt hemlispaket. Det kom ju inga nya ledtrådar men ett litet kompendium med Hur man stickar med magic loop och där fick jag ögonen på, när jag satt och stack, vem som hade copyrigthen på den och sen började jag nysta i det, på hemsidan fanns inget kompendium att beställa.... hm, mer sökande på google som ledde mig till en blogg..... där hittade jag att hon hade teman på sina hemlispaket. Mitt paket var i "sockarnas tecken" enligt brevet som följde med, hm........ Då slog det mig som en blixt från klar himmel: Jag är ju den nya Miss Marple! Hon brukade ju sitta och sticka och lösa gåtor! Jag kanske inte alls ska jobba som undersköterska utan sitta hemma och sticka och lösa gåtor. Får väl tipsa polisen om att de kan skicka lite olösta fall som jag kan sitta och kasta små getögon i när jag stickar och ett ut tre kommer jag på lösningen! :) Vi får väl se om jag har rätt i gissningarna om min hemlige vän!

PS För dem som inte vet så är Miss Marple en av Agatha Christies mordlösare, en gammal dam som sitter och stickar och ser väldigt oskydig och gammal ut men bakom de där glasögonen har hon en knivskarp hjärna!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det låter trevligt tycker jag. Skulle också vilja lösa problem med stickning i handen i stället för att jobba på kontor. Jag tror att jag såg en filmsnutt hur man stickade magic loop genom Astrids blogg, Hur som helst såg det väldigt roligt ut. Jobbar du som undersköterska??? Jag hade fått för mig att du jobbade med redovisning. Hur galet det kan bli. :)

Astrid sa...

Då kan du ju sticka två samtidigt också, med magic loop. Det är jätteskönt att båda sockorna blir klara samtidigt!
(Och jag trodde att du jobbade med barn...)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Magic loop måse jag prova framöver.
Och visst blir man klok av att sticka.
Hej fr. Koftan

Samtal från min trädgård sa...

Ungefär som jag brukar göra när jag är ute, sitter och stickar, om det går för sig, och tittar på folk. På något vis ser man väldigt oskyldig ut, när man sitter och stickar, men i de lugnaste vatten........

Sunna sa...

Jag har också varit så sugen på att testa magic lopp, läser alla inlägg jag kan hitta om det
Ha det bra