onsdag 18 februari 2009

Vitt ute och grått inne!

Det här fotot tog jag häromdagen när jag var ute och sparkade. Det är så vackert när det är gnistrande vitt ute då solen skiner. Synd bara att sol och värme inte hör ihop på vintern. Vi är inne i en kallperiod nu det är bara kallt kallt kallt. Allt kretsar runt vedeldning, motorvärmare och klä sig väl. Idag är det bara -16.
Inne är det desto gråare. Alla mina små projekt råkar vara i grått nu. Här en baytröja i strukturmönster som jag hittat i en tidning. Jag hade tänkt mig den i en vit/beige naturfärg men inte fanns det.... den enda förg jag föll för var den grå. Blir det en flicka får jag väl fundera på att sticka nåt annat. Jag har faktiskt sett den uppstickad sen jag började med den i en garnaffär och där var den i grått. Jag stickar den i Järebros Baby pascal.
Mycke garn var det angivet till den där babytröjan och jag har köpt åt skogen för mycke. Har börjat på en handväskstickning, ett par muddar i falska flätor till en kompis som absolut inte vill ha ull. Så det får bli syntetmuddar. Men garnet är väldigt mjukt och behagligt.
Och vad det här ska bli kan man ju fråga sig!
Nu ska jag åka till flygplatsen och hämta min dotter A och hennes N som kommer hem från Thailand. Tur de kommer en dag det inte är allra värst kallt!

9 kommentarer:

fale artut sa...

Vet Du, jag gillar grått! Det gör sig jättefint mot andra färger och så är det en MJUK färg! Och ditt mönster är jättefint!
Kan det vara öron och andra små detaljer på fatet, jag tycker att jag känner igen dem?

Astrid sa...

Vad fina dina bilder är!
Jag tycker också om grått.
Svart också faktiskt. Idag kan man ha vilken färg man vill på bebiskläderna, måste inte vara rosa och ljusblått. Det är positivt tycker jag.
Sen vill jag ju gärna veta vad det där sista ska bli?

Rosenvante sa...

Väldigt vackert uppe vid dig får man säga men BARA - 16 grader, BRRRR va kallt.
Gulligt babyset du gör och jag gissar på öronlappar till mössa, eller.. ja det var svårt att gissa faktiskt. Du får väl avslöja det snart.

Mia stickar sa...

Jadu Fale Artut du är på alldeles rätt spår men virrhönan jag som skulle köpa nåt innehåll till delarna lix hon var i stan idag glmde det. Så ni andra får ge er till tåls ett tag!

Karin Berg sa...

Muddarna ser jättesnygga Ut! men vad är falsk flätstickning?

pysselmamman sa...

Vilket underbart kort,jättevackert!
Grått tycker jag är en väldigt fin färg, man kan ha det både tjej som kille.

Mia stickar sa...

Jag lärde mig sticka falska flätor från fjolårets sockklubbsmönster i februari.

Metta sa...

En sån vacker vinterbild, men huu så kallt. Här tycker vi det är kallt när vi har -6. Just nu är det grått ute, endast små fläckar med snö och is på marken, så det gäller att gå försiktigt.

Tycker det gråa garnet passar jättebra till babytröjan, som har ett så trevligt mönster.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej Mia!
Nu har ag svarat på din utmärkelse.
Stort tack för att jag fick den av dig.
Bäbykoftan ser jätte fin ut, du kanske kan "hotta" upp den med roliga knäppar. men ag tycker det grå är vackert.