torsdag 1 januari 2009

Nytt år och gamla stickningar!

Så har man en hög med stickningar att börja om med efter all julklappsstickning! Fyra stycken har jag på stickorna nu. Två tröjor och en kalendersjal. Sedan ett par vantar som jag hunnit riktigt långt på!
De är väldigt vackra men ingen kul stickning. Garnet är strävt och trådarna hakar i varandra. Det är ingen stickning som flyter. Sen syns det att jag inte har nån större vana att sticka i flera färger. Jag har dragit åt för hårt på en del ställen. Särskilt i hoppen mellan stickorna. Jag har sett på bloggarna att en del har en färg på vart finger och en del har nån teknik där de stickar med en färg i taget. Men det behärskar inte jag! Fast min äldsta dotter påstår att de här vantarna vill flytta till Umeå så de får väl göra det när de är klara. Det står i mönstret att när de är klara ska de tvättas och borstas för att bli riktigt mjuka. Borstas med vad? Någon som vet?
Jag har nu min andra ledigdag av fem. Har fått en dags kompledigt och nu har jag min långlediga helg framför mig med fredag lördag söndag ledig. Känns så skönt! Softar och stickar mest. Flickorna och N har just åkt efter att ha firat nyår på hemmaplan med sina vänner så här är nu väldigt tyst. Tur att de kommer hem då och då och förgyller vår tillvaro!

1 kommentar:

bara Lova sa...

men vilket fint mönster, jag älskar det! snälla säga att det är ett gratismönster som finns på nätet..