måndag 12 januari 2009

Bloggtips

Jag har funderat och funderat men jag väljer att bara skicka utmärkelsen vidare till en eftersom flera av de jag skulle vilja ge redan har fått den så jag kommer att tipsa om bloggar jag tycker om istället.
Först och främst Sticka på landet som jag fick utmärkelsen i från. En intressant blogg där hon visar sina stickprover och fina färdiga resultat i bl.a mosaikstickning, man får väldigt mycket inspiration där! Sen Fale artut som har en kul blogg med berättelser om sina får: Lill-Värsta, Tjocka Klara, Bredarslet och de andra och dessutom en massa fina saker hon gör! Mycke fina bilder visar hon också! Eva i Halmstad är också en väldigt trevlig blogg, men faktiskt ska Tass ha halva äran, hennes otroliga bloggermodell! Hon gör en massa fina saker och är duktig med kameran! Tant kofta, ja jag vet inte vad jag riktigt ska sätta fingret på men det är så hemtrevligt på hennes blogg och så fina saker hon gör! Signe mitt i livet, det var hon som fick mig att få upp ögonen för vikingastickning,(det ska jag återkomma till nån annan dag), en fin blogg där jag fått mycke inspiration! Clara stickar, den bloggen gör mig bara så glad! Hon gör fina saker, har fina bilder och ett otroligt leende! Sen har hon gjort så läcker robot!
Sist men inte minst och den jag skickar utmärkelsen till är Garnplejset. Blev så glad igår när jag var in på bloggen och den fanns där! Sist jag var in såg det ut som om hon tagit ner bloggen och det tyckte jag var synd! Jag fick en hel del tröst där, i ett inlägg lite längre ner finns en text som heter Garnsamlarens tröst och den är läsvärd och ger en ett glatt leende!
Sen finns en massa andra bloggar som jag tycker om att gå in på så jag tror jag ska börja med lite bloggtips då och då. Många är så värda en utmärkelse! Skulle egentligen helst vilja skriva ingen nämnd och ingen glömd! Men ett stort tack till alla bloggare, vilken inspiration ni ger mig!

4 kommentarer:

fale artut sa...

Man tackar allra ödmjukast! Så rart och trevligt och Fale Artut!
Ibland är det verkligen både en lisa och medicin för själen att man faktiskt har något man tycker om att göra med händerna. Som avleder från trista saker i livet och fokuserar på roliga. Att man sedan kan dela med sig på olika vis, genom bloggen, en liten kommentar, en LÄNK (om man är duktig) eller små rara paket är ju verkligen fantastiskt!
Det finns så många duktiga människor, som kan uttrycka sig, visa bilder, ge råd, några stickar så jag blir helt fascinerad! Kort sagt:Inspirerar och ger LUST.
Jag vill tacka dig för dina fina ord! Kram!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Tack för de fina orden om min blogg.
Jag blev varm om hjärtat när du skrev hemtrevlig. Det gillar jag.
Hej fr. Koftan

Linda Lidén sa...

Tack gulledej för utmärkelsen! Jag har bloggat lite då och då ganska länge men detta är min allra, allra första utmärkelse.

Jag blev så glaaaaaad!

Tack!

SF sa...

Tack så jättemycket för de fina orden om min blogg. Jag hade en period för ett par veckor sedan då jag inte läste så mycket bloggar och därför såg jag den inte förrän nu. Precis som du skriver längre upp så började jag blogga mest för min egen skull och det är därför extra roligt, när man märker att det även inspirerar andra.